Harvest Moon rulez the world

Läst i en FB grupp:

"Everything I know I learnt from Harvest Moon 64"
1) No matter how tough the girl is to get, if you show her your dog a couple hundred times, she WILL love you
2) Fuck diamond rings, Blue feathers are the way to propose
3) Every girl has a special place where she wants to watch the fireworks with you and no one else
4) The hottest girls are the hardest ones to get (Karen)
5) Life doesn't give you instructions, it just puts you on a farm with $200 and says: GO!
6) Never take off your favourite baseball cap, even at your wedding
7) Girls love old dirty music boxes
8) If you don't have a kitchen, no one is EVER going to marry you
9) Evil spirits exist
10) ^They can turn you into a ghost
11) It pays off BIG time to give an offering to the Goddess
12) Old Chinese folks live at the tops of mountains selling sushi
13) Never invest in Turnips
14) Cows can get pregnant from drinking a liquid miracle
15) Sheep are cute
16) Chickens are annoying, but they make money so don't complain
17) Old bald Mayors can have young attractive Wives
18) Grizzly bears are approachable, as long as you give them a lot of gifts (Karen's dad)
19) There are only four TV channels on normal TVs- Static, The Weather Forecast, Events During the Month and, Educational Television
20) Horses are invincible-so are baby chickens and dogs
21) Carpenters don't have age limits
22) People miss festivals ALL the time, don`t feel bad
23) If you have worked on a project for three years and gone nowhere, time for a new project
24) Time stops for no man-unless you are inside
25) After chopping wood, it is nice to man out in the hot springs
26) Carpenters search your whole land while building a small kitchen attachment, and when you ask them what they're doing they tell you "it's none of your business"
27) Plants automatically die at the end of the season
28) It doesn't matter how much your wife HATES the country. She will still help out happily on the farm
29) No matter how hard you try, you can`t actually Harvest the Moon.
1
Mimmi

Hahahahahha jaaa! Haha va jag skrattar xDD.



Ugh, vatten istället för cola. Vad värdelöst. Jag får dricka 1.5 liter i veckan för jag måste ju få i mig vätska. Jag förstår bara inte hur andra vaknar på morgonen utan cola? Jag klarar inte av att gå upp utan sockerkicken.



Det fanns i Sverige alltså? Jag hör så mycket olika om Famicom hela tiden, det kanske importerades och inte gjordes i EU format.. jag är sugen på att köpa en med ask och allt bara för att ha hemma, det är ju kult!



Jag är ingen online spelare! Jag är hopplös! Blir förbannad och tycker andra suger och ställer till det, haha. Så det spelar inte så stor roll. Men då kan jag ju ändå spela online i sånna fall med dom här i Japan. Har sett att vi även har en film av Animal Crossing, det är lite kul.



Ugh vi har nog alla haft våran halva av idiotchefer.. tycker det är så svårt att greppa dock.. hur vissa kan vara så jäkla skumma. Vad är det för fel på folk? Ibland känns det som en själv är den enda normala, haha.



Jag fick tag på Friends of Mineraltown helt komplett, t om klistermärkena som ingick då fanns kvar, haha, här i Japan för inga pengar alls. Jag har inte spelat själva spelet än men jag kör det ihop med DS Cute. Man får lite fler bachelors som man kan gifta sig med och lite sånt! Men ska spela det sen, vill bara försöka köra ett spel i taget för annars ligger spelen spelade till90% utan att jag kör sista biten.



Finns sjuuukt mycket att snacka om! När jag bodde i Sverige stod jag utan vänner helt, eller "vänner" fanns ju men allt var på deras villkor, intressevis alltså. Det var ju ingen som ville snacka spel med mig.. kände bara då att det fanns inget i vänskapen att hämta, inte för att dom inte spela spel men just att man är så olika.



Ahh, ja ibland händer livet, haha, tur för det! Japanska kan du ju alltid lära dig. Det är väl bara lite knepigare när man inte är här för man måste ha mer självdiciplin men det är ju bara å ge sig fan på det! Jag håller fortfarande på att vänja mig vid att jag kan japanska, det öppnar ju upp en helt ny värld, alltman kan läsa, spela, göra helt plötsligt.. Japan är en sån liten ö men dom har verkligen en helt egen värld som man helt gick miste om när man inte kunde förstå språket.



Förlåt för det sena svaret! Det har tagit heeela helgen att fixa med hela min garderob som kom från kemtvätten. Hälften åkte i papperskorgen!